Abilitati de comunicare noi si vechi: cum le imbunatatim? Hai sa aflam impreuna:

Zi de zi comunicam; cum ne facem auziti mai bine?

Zi de zi comunicam; cum ne facem auziti mai bine?

Locul de munca reprezinta pentru multi oameni nu doar o sursa de bani ci un taram de dezvoltare profesionala. Biroul este un loc special, ce naste pasiuni, intrigi dar si productivitate (in forme diferite). Fiecare persoana care lucreaza intr-un birou are propria personalitate, care uneori se pliaza pe necesitatile firmei si alteori nu. Unii se integreaza cu dificultate si sunt stigmatizati pentru acest lucru. Ceea ce nu este corect deoarece greutatile de comunicare pot fi depasite – cu ajutorul potrivit. Fiecare angajat trebuie sa depuna efort pentru a se integra si primul pas tine de comunicarea adecvata cu ceilalti.

Stresul cuvintelor poate apasa greu pe umerii unei persoane. Ea fie rezista si cauta de lucru in alta parte. Totusi pentru angajatii care intampina dificultati de comunicare cu colegii, cu superiorii sau membrii ai echipei manageriale acest articol o sa fie mai mult decat util. M-am gandit ca nu ar strica sa-i ajut pe cei cu dificultati de comunicare sa-si gaseasca calea. Indiferent de locul unde lucrati trebuie sa stiti cum sa va faceti auzit. Din nefericire multe idei bune s-au pierdut in neantul tacerii pricinuite de teama. Sper ca la sfarsitul acestui articol sa gasiti uneltele necesare pentru a fi mai curajosi in exprimare.

 

Sfaturi si recomandari in comunicare: pentru cei care intampina dificultati de exprimare la munca

carti-comunicare

Oricine poate sa-si dezvolte abilitati de comunicare daca investe putin timp in documentare. Nu sunt necesare cursuri de specialitate ci cateva articole citite cu atentie si de ce nu o lectura interesanta (carti de comunicare). Daca doriti sa urmati cateva cursuri bine faceti. Orice lucru invatat de la un profesionist in domeniu o sa va ajute mai tarziu. Au fost numeroase persoane care au observat acest lucru. Ei au aplicat diverse strategii pentru a dezvolta relatii de buna conduita cu colegii.

De altfel, numeroase studii au demonstrat ca absolventii de cursuri de comunicare au reusit sa se integreze mult mai usor in comunitatea de la locul de munca. Sunt cateva sfaturi utile si usor de urmat care va pot ajuta. De ce sa nu le incercati? Nu pierdeti decat cateva minute din timpul vostru zilnic. Hai sa vedem impreuna cateva sfaturi oferite de specialisti in comunicare.

Sa invatam sa ascultam si apoi sa raspundem.

Comunicarea incepe cu actul ascultarii. In acest mod primim informatia si avem timp sa o procesam. Ulterior oferim interlocutorului un raspuns util. Din nefericire sunt si multi oameni care nici macar nu asculta ceea ce cealalta persoana spune. Unii specialisti recomanda practicarea ascultarii active, un fel de exercitiu continu ce presupune o aprofundare a informatiilor primite. Ce ar trebui sa faceti? Pur si simplu puneti cateva intrebari de clarificare. Acestea o sa va ajute sa intelegeti mai bine ceea ce interlocutorul doreste sa va transmita. De asemenea cealalta persoana o sa simta de la voi ca va pasa. Sa stiti ca conteaza acest lucru. Ei o sa aprecieze acest lucru.

La birou dezvoltarea unei relatii de colegialitate activa este esentiala pentru „sanatatea” firmei. Au fost specialisti de comunicare care au pus punctul pe „i” in ceea ce priveste sinceritatea. Pentru cei care sunt straini de acest „concept”, sa stiti un lucru: un lucru sincer spus intr-un mod placut poate fi inceputul unei prietenii frumoase. Sa nu subestimati sinceritatea si cum ea va poate apropia de un coleg.

Comunicarea la locul de munca incepe de la miscarea ochilor. Specialistii recomanda contactul cu ochii (nu prea presant, ci subtil si evident) cu interlocutorul. In acest mod ii demonstrati lui sau ei ca va pasa. Totusi sa aveti grija sa nu va holbati deoarece privirea voastra o sa deranjeze. Pe langa acest simplu contact vizual, nu strica sa aveti grija si la restul corpului. Limbajul corporal reflecta de multe ori starea voastra. Este recomandat sa fiti cat mai relaxat cu bratele deschise si sa adoptati un ton prietenos atunci cand vorbiti. Sunt numeroase abilitati de comunicare nonverbala care merita sa le descoperiti. Vom trata acest subiect intr-o postare viitoare.